.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

تعریف باتری یو پی اس و کاربرد های باطری یو پی اس : 

باتری های مصرفی در ups به باتری های اسید سرب معروفند و دلیل ان مقرون به صرفه بودن و طول عمر بالا میباشد باتری ups ازصفحات سربی تشکیل شده و مواد شیمیایی که درون باتری یو پی اس است طی فرایندی توسط ولتاژ DC شارژ را ذخیره میکنند البته لازم به ذکر است طول عمر مفید باتری ها بستگی به نوع نگهداری دارد و مهمترین عامل آن دما و رطوبت کم میباشد بهترین دما برای باتری ۱۵ الی ۲۰ درجه سانتیگراد میباشد

 http://upsonline.ir/ups-battery/

 



:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : یک شنبه 16 اسفند 1394
.

چگونه یک یو پی اس apc را تعمیر کنیم!

نحوه تست و تعمیر دستگاه یو پی اس apc rs 500

مشکل این دستگاه یو پی اس apc این است که شارژ باتری دستگاه را متوقف می کند.در حقیقت باتری ها را شارژ نمی کند.تعمیر این دستگاه یو پی اس آسان و ارزان نیست.ابتدا برای تعمیر این دستگاه باید تجربه لحیم کاری همچنین تجربه کار با دستگاه های مشابه الکتریکی را داشته باشید.

قبل از شروع ،برق و باتری را قطع کنید. این کار برای این است که تولید ولتاژ بالا از باتری ۱۲ ولت و باتری این حاوی مقدار زیادی انرژی است. پس لطفا تمام موارد ایمنی را رعایت و کار را درست انجام دهید.

انواع دستگاه یو پی اس apc

این پنل جلوی دستگاه یو پی اس apc می باشد که احتمالا دستگاه شما هم شبیه این باشد.

 
پشت دستگاه یوپی اس apc

در مرحله اول پنل پشتی را باز می کنیم

 

 

دستگاه apc

طبق تصویری که مشاهده می کنید باید کمی نیرو وارد کنید تا پنل از جای خود خارج شود .

 

 

دستگاه یوپی اس و تعمیر

بلند کردن صفحه و قطع سیم قرمز و سیاه باتری. شما می دانید که در آن به آن سیم وصل هنگام مونتاژ واحد مطمئن شوید.

 

 

تعمیر یو پی اس apc

یک ورق کاغذ و طراحی مدار و تمام سیم را به ترانسفورماتور و پشت صفحه. قطع همه سیم و حذف ترانسفورماتور و پشت پنل.

 

 

یو پی اس apc

حذف مدار در پانل جلو.

 

 

دستگاه یو پی اس apc

حذف صفحه اصلی. آن با دو قطعه در پشت بسته می شود.

 

 

یوپی اس apc

صفحه اصلی با خازن معیوب.

 

 

دستگاه یوپی اس apc

شارژ خازن معیوب و واحد.

 

 

یوپی اسapc

مطمئن شوید که شما را متوجه قطب این خازن می کند.

 

 

دستگاه یو پی اسapc

خازن با یک با مشخصات مشابه یا بهتر جایگزین کنید.

 

 

تعمیر و تست دستگاه یو پی اس apc

پس از واحد مونتاژ آن را به برق متصل کنید و اندازه گیری ولتاژ در پایانه های باتری بدون متصل کردن باتری . باید تقریبا حدود ۱۳٫۶ ولت باشد.

 

 

تعمیر یوپی اس apc rs 500

 

قطع برق و اتصال باتری به دستگاه یو پی اس apc . شما احتمالا مجبور به خرید یک باتری جدید هستید در صورتیکه یک ساله شده کاملا تخلیه شده است و مانند آن برای چند هفته شده است. باتری به راحتی اگر مرخص بیش از مدت ها آسیب می رساند. اتصال به برق و اندازه گیری که آن را شارژ باتری. ولتاژ به آرامی تا ۱۳٫۶ ولت افزایش می باید.

 



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : یک شنبه 16 اسفند 1394
.

 

چگونگی تست باتری SLA ( باتری سیلد اسید )

باتری سرب اسید درزگیری شده (SLA) نمونه‌ی تکاملی از باتری سرب اسید است که قدیمی‌ترین شکل تکنولوژیباتری قابل شارژ است. نمونه‌ی درزگیری شده (Sealed) از این باتری طراحی و ساخته شد تا دیگر نیاز نباشد دارندگان آن سطوح الکترولیت را کنترل کنند و در مواقع لزوم الکترولیت اضافه کنند.

همچنین، این نوع از باتری موجب حذف شدن شکلی از تست کردن شد زیرا برای تست کردن الکترولیت‌ها در درونباتری نمی‌توان از چگالی‌سنج (hydrometer) استفاده کرد. اگر می‌خواهید باتری سیلد اسید خود را تست کنید می‌توانید اینکار را با یک ولت‌سنج انجام دهید. سوالی دارید؟ همین حالا از یک تعمیر کار جواب خود را بگیرید!

 

باتری سیلد اسید
 

دستورالعمل‌ها

  1. برای به دست آوردن نتایج صحیح و معتبر فقط باتریهایی را که به طور کامل شارژ شده‌اند تست کنید. از سیستم شارژی که باتری یو پی اس به آن وصل شده است برای شارژ کردن استفاده کنید و یا با به کار بردن یک شارژ مناسب اینکار را انجام دهید.
  2. بعد از اینکه باتری کاملاً شارژ شد آن را از شارژ و یا سیستم شارژ جدا کنید. اجازه دهید به مدت ۱۲ ساعت باتری دست نخورده باقی بماند تا هیچ‌گونه بار سطحی بر روی آن وجود نداشته باشد که نتایج تست را مخدوش کند.
  3. باتری را به وسیله‌ای که قرار است توان آن را تأمین کند متصل کنید و به مدت سه تا چهار دقیقه برای روشن کردن آن از باطری استفاده کنید. دوباره به منظور انجام تست باتری را جدا کنید.
  4.  ولت‌سنج را روشن کنید. سیم مثبت ولت‌سنج را به قطع مثبت باتری (ترمینال مثبت) و سیم منفی آن را به قطب منفی (ترمینال منفی) وصل کنید.
  5. ولتاژی را که در ولت‌سنج می‌خوانید یادداشت کنید. برای یک باتری ۱۲ ولتی باید در ولت‌سنج مقادیر بسیار نزدیک به ۸/۱۲ یا ۹/۱۲ ولت را بخوانید. این مقادیر برای یک باتری ۶ ولتی در حدود ۴/۶ یا ۵/۶ ولت بر روی ولت‌سنج هستند. یک باطری یو پی اس با ولتاژ کمتر از ۱۲ یا ۶ ولت علائم نقص و خرابی را نشان می‌د‌هد و خیلی زود باید آن را تعویض کرد.

خیلی مطلب کاملی هست

موفق باشید



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : یک شنبه 16 اسفند 1394
.

 

باتری یو پی اس

در این مطلب اشاره ای شده است به این سوال که باتری یو پی اس چیست و همچنین به نحوه عملکرد باتری یو پی اس و خطاهای باطری یو پی اس.امید داریم با خواندن این مطلب به طور پیشرفته با باتری یو پی اس آشنا شوید

سیگنال وضعیت باتری یو پی اس ضعیف از منبع تغذیه‌ ی برق بدون وقفه

باتری یو پی اس

هنگامی که باتری ups در سیستم از یک سطح شارژ خاص تنزل پیدا می‌کند منبع تغذیه برق بدون وقفه سیگنال وضعیت باتری یو پی اس ضعیف را می‌ فرستد.

سیگنال باتری یوپی اس ضعیف از منبع تغذیه‌ ی برق بدون وقفه موجب خواهد شد که سیستم در صورتی که شرایط زیر صدق کنند shutdown کنترلی برای اتلاف توان را انجام دهد:

  1. — در صورتی که ارتباط چهار سیمی بین محصول System i® و منبع تغذیه‌ی برق بدون وقفه را در باتری یوپی اس انتخاب کرده باشید.
  2. — سیگنال نقص عملکرد  (utility fail) در باتری یو پی اس فعال باشد.

Shutdown کنترلی بلافاصله انجام می‌شود. اگر سیستم بر روی توان کمکی (utility power) عمل کند و منبع تغذیه‌ ی برق بدون وقفه سیگنال باتری ups ضعیف را بفرستد، سیستم روشن می‌ ماند و پیغام CPI0964 را ارسال می‌کند. اما، تحت این شرایط اگر توان کمکی از دست برود سیستم بلافاصله مکانیسم shutdown را شروع می‌ کند.

زمان معمول و از قبل تعیین شده توسط کارخانه برای اینکه منبع تغذیه‌ ی برق بدون وقفه سیگنال باتری یو پی اس ضعیف را بفرستد تقریباً دو دقیقه از زمان اجرای باقیمانده می‌ باشد. بعضی از مدل‌ های منابع تغذیه‌ ی برق بدون وقفه دارای تنظیماتی برای این زمان هستند که قابل تغییر دادن می‌باشند. به طور ایده‌آل، می‌خواهید که آن را برای مقدار زمانی که سیستم شما صرف می‌کند تا shutdown کنترلی اتلاف توان را انجام دهد تنظیم کنید. تصور نکنید که زمان از پیش تعیین شده توسط کارخانه در یوپی اس برای shutdown نرمال سیستم شما کافی و مناسب است. مقدار زمانی را که لازم است shutdown کنترلی اتلاف توان انجام شود محاسبه کنید، مقدار مناسبی را برای QUPSDLYTIM به کار ببرید و زمان را برای سیگنال باتری ups ضعیف بر روی یو پی اس (در صورتیکه قابل تنظیم باشد) تنظیم کنید.

شکل زیر پیشرفت زمانی تابع (عملکرد) QUPSDLYTIM را از چپ به راست نشان می‌دهد.

شکل ۱- خط زمان (نمودار زمان) تابع QUPSDLYTIM باتری یو پی اس

باطری یو پی اس

نحوه عملکرد باتری یو پی اس

این خط زمان (نمودار زمان) آنچه را که از زمانی که توان کم می‌شود تا زمانی که سیستم خاموش می‌شود اتفاق می‌افتد نشان می‌دهد. طول مدت زمان با طول عمر مجاز و اسمی باتری یو پی اس یکسان است. خط زمان در نقطه‌ای که توان کمکی (utility power) به اتمام می‌ رسد آغاز می‌شود. در همین زمان یوپی اس یا واحد توان باتری یو پی اس فعال است. در این هنگام برنامه ی کاربر عمل می‌کند و وقفه‌ ی مقدار QUPSDLYTIM موثر می‌باشد. وقتی که این زمان به پایان برسد، حافظه‌ی اصلی ذخیره می‌ شود و سپس shutdown صورت می‌گیرد. بعد از آن باید مقداری زمان از باطری یو پی اس به عنوان ضریب اطمینان باقی مانده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : یک شنبه 2 اسفند 1394
.

مشخصات فنی دستگاه یو پی اس Ablerex (1)

 

دستگاه یو پی اس Ablerex مدل :

For business users / ablerex JPJPX series

کشور سازنده : تایوان

مدل : JPJPX

نوع دستگاه یو پی اس : Line Inter Active

موارد استفاده  : کامپیوتر شخصی ،تجهیزات ویدئویی و صوتی ،شبکه‌های کوچک ،مراکز سانترال ،فروشگاه‌ها ،سیستم‌های امنیتی

دستگاه یو پی اس ablerex jpx

دستگاه یو پی اس Ablerex مدل :

 

For corporate users / ablerex MP-RT 1kVA~3kVA

کشور سازنده : تایوان

مدل : MP-RT 1kVA~3kVA

نوع دستگاه یو پی اس : On Line Double Conversion

موارد استفاده : کامپیوتر شخصی ،تجهیزات ویدئویی و صوتی ،شبکه‌های کوچک ،مراکز سانترال ،فروشگاه‌ها ،سیستم‌های امنیتی – شبکه های سرور – سیستم های بانکی – جایگاه های سوخت – دستگاه های آزمایشگاهی و بیمارستانی

دستگاه یو پی اس ablerex MP-RT

دستگاه یو پی اس Ablerex مدل :

For corporate users / ablerex MSII 6kVA~20kVA

کشور سازنده : تایوان

مدل : MSII 6kVA~20kVA

نوع دستگاه یو پی اس : On Line Double Conversion

موارد استفاده : شبکه‌ های بزرگ، بانک‌ ها و ادارات، تجهیزات بیمارستانی ،مراکز داده ،کارخانجات صنعتی و تولیدی ،سایت های نفت – شبکه های سرور – دستگا ههای آزمایشگاهی و رادیولوژی و دستگاه های حساس الکترونیکی

دستگاه یو پی اس ablerex MSII

دستگاه یو پی اس Ablerex مدل :

For corporate users  / ablerex MSII-RT 6kVA~10kVA   

کشور سازنده : تایوان

مدل : MSII-RT 6kVA~10kVA

نوع دستگاه یوپی اس : On Line Double Conversion

موارد استفاده : کامپیوتر شخصی، تجهیزات ویدئویی و صوتی ،شبکه‌های کوچک، مراکز سانترال ،فروشگاه‌ها ،سیستم‌های امنیتی – شبکه های سرور – سیستم های بانکی – دستگاه های آزمایشگاهی و بیمارستانی

دستگاه یو پی اس ablerex MSII-RT

دستگاه یو پی اس Ablerex مدل :

For corporate users / ablerex MS-RT 1kVA~3kVA 

کشور سازنده :  تایوان

مدل :   MS-RT 1kVA~3kVA

نوع دستگاه یو پی اس : On Line Double Conversion

موارد استفاده : کامپیوتر شخصی، تجهیزات ویدئویی و صوتی، شبکه‌های کوچک، مراکز سانترال، فروشگاه‌ها، سیستم‌های امنیتی  –  شبکه های سرور – سیستم های بانکی  –  جایگاه های سوخت –  دستگا ههای آزمایشگاهی و بیمارستانی

دستگاه یو پی اس ablerex MS-RT

دستگاه یو پی اس Ablerex مدل :

 

For data centre applications  /  ablerex Intelligent Power Distribution Unit

کشور سازنده : تایوان

مدل : Intelligent Power Distribution Unit

نوع دستگاه یو پی اس : On Line Double Conversion

موارد استفاده : دیتا سنتر های بزرگ –  شبکه های سرور – سیستم های بانکی – جایگاه های نفتی – دستگاه های آزمایشگاهی و بیمارستانی

 

 



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : یک شنبه 2 اسفند 1394
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی