.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

معرفی کمپانی APC :

 

شرکت APC یکی از معروفترین تولید کنندگان یوپی اس ،باتری ،رکهای دیتاسنتر ، تجهیزات برق اضطراری  و همینطور تجهیزات خنک کننده دیتا سنتر می باشد .

شرکت apc در  مارس۱۹۸۱ ، بوسیله ۳ نفر از مهندسین و متخصصین برق  از موسسه ماساچوست تاسیس و راه اندازی شد .در ان مواقع تلاش های توسعه وتحقیق از این ۳ نفر در صنعت برق خورشیدی معطوف شد .درطول چندسال رونده ، بودجه دولت درعرصه های خورشیدی بسیار کمتر شد .در این بازه شرکت APC تمرکز را به حفظ  قدرت متمایل کرد و در همان زمان اولین یوپی اس خود را در سال ۱۹۸۴ به بازار معرفی و ارئه کرد.

بیشتر محصولات یو پی اس شرکت apc در قدرت  های متفاوت برای استفاده های مختلف در زمینه های مختلف می باشد.بنابراین از محصولات یوپی اس این شرکت  میتوان در  بخش های دانشگاهی ، اداری ،کارخانه ای ،مسکونی و دیگر بخش ها بهره گیری و استفاده کرد.

شرکت یو پی اس apc با حفظ استاندارد های روز جهان در عرصه ساخت لوازم دیتا سنتر و همچنین استخدام پنج هزار پرسنل از تمامی دنیا ،توانسته گامی بلندتر نسبت به رقبای خود در این زمینه بگذارد .

محصولات این شرکت در انواع :

  • Home/Home Office
  • Small/Medium Business
  • Large Cooperation

جدا میشود .

یو پی اس آنلاین آمادگی خود را برای تعمیر محصولات شرکت یو پی اس APC (یو پی اس ، باطری ، رک ، خنک کننده ، KVM ) و همینطور خدمات پس از فروش این محصولات اعلام می کند.



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : یک شنبه 20 دی 1394
.

یو پی اس استابلایزر

یو پی اس استابلایزر چیست

طبق تحقیقات انجام شده بیشترین عوامل خرابی  لوازم برقی موراد زیر می باشد :

  • نویزها
  • نوسانات
  • قطع و وصل ناگهانی برق
  • افزایش و کاهش ولتاژ

از این رو  خسارت های بوجود امده بوسیله این عوامل بیشتر در قسمت های گران قیمت و حساس دستگاه مانند : کمپرسور ،موتور ،پاور و غیره رخ می دهد .

به همین دلیل برای حفاظت از لوازم برقی اداری و خانگی مخصوصا کولر های گازی  ،لباسشوئی ،یخچال ها ،انواع سیستم های تصویری و صوتی به مانند کامپیوتر و غیره ،  ضرورا باید از دستگاه های یو پی اس استابلایزر استفاده شود همچنین لازم بذکر می باشد که تولید کنندگان و فروشندگان اینگونه لوازم در مقابل اینگونه اشکالات بوجود امده بدلیل نوسانات برق در دستگاه های فاقد استابلایزر هیچگونه ضمانتی ارائه نمی دهد .

نکته:

هزینه بوجود آمده از خسارات احتمالی وعملکرد نامناسب یوپی اس در بیشتر مواقع به مراتب بیشتر از هزینه جلوگیری و پیشگیری ( بهره برداری از استابلایزر ) می باشد.

عملکرد محافظ برق و تفاوت های آن با یو پی اس استابلایزر

بر روی دستگاه محافظ برق فقط یک برد الکترونیکی موجود می باشد که مواقع افزایش و یا کاهش ولتاژ برق شهر از میزان تعریف شده برق را کاملا قطع می کند و همچنین یک مدار تاخیر بمنظور وصل مجدد برق با زمان مشخص بر روی ان موجود می باشد که این سیستم بدلیل سادگی و فیلتر نکردن ولتاژ ،یک محافظ کاملی و مطمئنی برای دستگاه ها نمی باشد ولی در سوی دیگریو پی اس استابلایزر (تثبیت کننده ولتاژ) به کمک میکروکنترلر کارآمد و مدار های فیلتر داخلی و رگولاسیون برق محافظی بسیار امن و مطمئن برای لوازم برقی می باشد.

انواع قابلیت های یوپی اس استابلایزر

۱ – تثبیت برق شهر

همانطور که قبلا اشاره کردیم برق شهر دارای نوسانات ولتاژ می باشد،به همین دلیل است که استفاده ازاستابلایزر می تواند به میزان زیادی رعمر دستگاه های مصرف کننده را بالا برده و راندمان دستگاه هارا افزایش دهد.

۲ – رفع مشکلات ناشی از ژنراتور

ولتاژ ژنراتورها (خصوصا برای ژنراتور های برق اضطراری و دستگاه های با توان پائین )  تثبیت شده نیست و دارای  نوسانات خیلی زیادی می باشد که برای رفع این مشکل حتما باید دستگاه استابلایزر بین ورودی مصرف کننده ها و خروجی ژنراتور قرار بگیرد.

۳ – کاهش هزینه های مصرف برق

کاهش ولتاژ برق شهر باعث به هم حوردگی درمیزان عملکرد دستگاه ها شده و توان اسمی همچنین میزان راندمان الکتروموتور را به اندازه مورد قبولی کاهش        می دهد ،در نتیجه دور الکترو موتور کم شده و باعث گرمای ان (اتلاف انرژی) می شود که نهایتا برق بسیار زیادی را مصرف کرده و در بیشر مواقع افزایش مصرف برق تا ۲۵% نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

۴ – محافظت در مقابل رعد و برق، ولتاژ های بالا و نوسانات لحظه ای و اسپایکها (Spike)

برق شهر بعلت استفاده  هزاران مصرف کننده مسکونی و صنعتی  همینطور اشکالات در شبکه انتقال  همیشه دارای نوسانات بسیار زیادی می باشد مه این نویز ها بعضا باعث خرابی های جبران ناپذیری برای مصرف کننده از جمله قسمت های سخت افزاری و نرم افزاری می شود. بوسیله استابلایزر تمام امواج جریان و نویزهای برق شهر ،فیلتر (Regulation & Filtration) میشود.

۵ – مانیتورینگ برق شهر (Monitoring)

استابلایزر ها بمنظور نمایش ولتاژ ورودی و خروجی تثبیت شده و نیز مقدار بار مصرفی  همچنین اختلال و خرابی شبکه دارای یک صفحه LCD می باشند که در همه مواقع موارد ذکر شده را نمایش می دهند.

۶–  محافظت در مقابل اتصال کوتاه

درصورتیکه به هر دلیل اتصال در مدارات داخلی و یا خروجی یوپی اس استابلایزر انجام شود ،سریعا دستگاه بصورت خودکار ( بوسیله میکروکنترلر) ،خروجی را قطع نموده و از  هرگونه مشکل و ایراد برای مصرف کننده جلوگیری می کند.

۷–  محافظت در مقابل امواج و نویز ها (Noise)

۸- جلوگیری از شوک های الکتریکی اولیه

برق شهر موقع وصل مجدد دارای نوسانات لحظه ای بسیار زیادی می باشد که در برابر مصرف کننده ها بسیار مضر است. یو پی اس استابلایزر برای رفع شوک ها و در دست گرفتن جریان های ابتدایی بطوری طراحی شده که با دیرکرد چهار دقیقه ای برق شهر را مجددا وصل می کند.

۹ – بهبود راندمان دستگاه

هنگامی که ولتاژ ورودی دستگاه ها از حد تعیین شده کمتر باشند ،دستگاه هایی همانند موتور های برقی و لامپ ها ،راندمان مطلوب خود را نداشته وکارایی انها به کمترین حالت ممکن می رسد .همچنین در طول عمر مفید انها نیز بطور چشمگیری کاهش می یابد.

۱۰- حفاظت از سیم کشی ساختمان

موقعی که ولتاژ برق شهر پایین می آید ،مصرف کننده برای جبران این کاهش ،جریان زیادی از مدار و سیم کشی می کشند .این بحث جریان بسیار زیادی را از فیوز ها و کابل های برق عبور میدهد که باعث قطعی فیوزها و گرمای شدید کابل های ورودی و موتور دستگاه مصرف کننده می گردد. تثبیت ولتاژ بوسیله یو پی اس استابلایزر از تولید این گرما و همچنین خطر آتش سوزی جلوگیری میکند.

۱۱-محافظت در برابر دو فاز شدن برق

بعد از برطرف کردن مشکل دستگاه عملکرد معمولی خود را از شروع میکند.



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : دو شنبه 14 دی 1394
.

تعمیر یو پی اس apc

دستگاه یوپی اس apc مدل surt

دستگاه های apc مدل surt از سری دستگاه های هوشمند شرکت apc می باشند که دارای مدارات abm (مدیریت پیشرفته باتری) و scm (مدیریت هوشمند شارژر ) بوده و در زمان نصب هم بصورت رک مونت وهم بصورت تاور قابل نصب و راه اندازی می باشند و همچنین دارای خروجی Data port می باشند که می توان یک سری از اطلاعات مورد نیاز یو پی اس شامل ولتاژ ورودی ،ولتاژ خروجی ،جریان شارژر باتری و مقدار backup time در زمان قطع برق شهری بدست آورد ،در ضمن قابل ذکر است که تکنولوژی طراحی یوپی اس های apc  متعلق به خود شرکت apc می باشد که کاملا از لحاظ ساختار خیلی متفاوت از یو پی اس های دیگری می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : دو شنبه 14 دی 1394
.

شرکت یو پی اس ایتون:

شرکت ایتون بزرگترین ارائه دهنده جهانی تجهیزات قدرت جامع و پشتیبان گیری راه حل های مدیریت انرژی و توان، به طور مداوم با ارائه در سطح بالا در کشورهای مختلف جهان است محل اصلی شرکت یوپی اس EATON Power Ware در کشور آمریکا واقع است ولی در بیش از چهل کشور دنیا دارای نمایندگی ها و دفاتر فعال می راه حل Power ware عبارتند از ارائه گسترده وسیعی از محصولات با کیفیت و خدمات قدرت شامل سیستم های برق اضطراری ( یو پی اس ) و ( اینورتر ) ( رکتیفایر ) :

  • سیستم های برق اضطراری (UPS های با نام تجاری Power Ware)
  • سیستم های قدرت DC
  • نرم افزار مدیریت
  • خدمات جامع

بزرگترین ماموریت و شعار شرکت ایتون این است که به مشتریان و مصرف کنندگان محصولات شرکت اعتماد به نفس ببخشند این بدان منظور است که اطمینان بخشی این شرکت در رابطه با محصولات قابل ارایه آنقدر بالاست که در عصر حاضر در زمینه یو پی اس توانسته است که ۲۷ درصد بازار جهان را به خود اختصاص دهد سابقه تولیدی این شرکت به بیش از چهل سال باز میگردد و هرسال توانسته است همگام و در بعضی موارد فراتر از تکنولوژی قدم بردارد

در ضمن شرکت EATON Power Ware توانسته است با ارائه راه حل های نرم افزاری برای یو پی اس های خود نگرشی نو را در بازار یو پی اس به وجود آورد اکثر یو پی اس های این شرکت دارای تکنولوژی متفاوتی نسبت به سایر یو پی اس ها می باشد



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : دو شنبه 14 دی 1394
.

جایگزینی یو پی اس

تجزیه و تحلیل هزینه های پس گیری، چرخه ی زندگی

دو سناریو وجود دارد که در آن مدیران باید یک یو پی اس را جایگزین کنند. اگر به ظرفیت بار خود رسیده باشد، و یا یک زمان تعمیر و نگهداری تعیین شده برای باتری به عمر مفید خود رسیده باشد و نیاز به جایگزینی داشته باشد.

 

هنگامی که زمان جایگزینی یک واحد مشخص شود، مدیران تعمیر و نگهداری و مهندسی نیاز به ساخت یک مورد کسب و کار دارند که پرداخت ساده و هزینه­ های چرخه­ ی عمر را آنالیز کند. ارائه این دو آنالیز به مدیران ارشد اجازه خواهد داد که تاثیر مالی را درک و بودجه مناسب برای جایگزینی را اختصاص بدهند.
مدیران می­توانند با خرید واحد تکنولوژی جدید که هزینه ­ی نیروی کار را کاهش و قابلیت اطمینان سیستم را بهبود می­بخشد، از هزینه­ ی تعمیر و نگهداری یوپی اس اضافی جلوگیری کنند.



:: برچسب‌ها: یو پی اس برق ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : دو شنبه 14 دی 1394
.

فهرست تطبیقی ​​برای تست و نگهداری یو پی اس

یو پی اس با بار ۱۰۰ درصد ارزش زیادی ندارد، مگر این که باتری­ها تا حداکثر ظرفیت خود شارژ شده باشند. بسیاری از واحدهای یو پی اس نیاز به تست زیر بار برای تعیین تخریب احتمالی باتری در طول زمان دارند.

طول عمر باتری­های یوپی اس به طور معمول بسته به شرایط و نگهداری، ۳ تا ۵ سال است. در آن زمان، تکنسین باید برای اطمینان از عملکرد مناسب واحد، آن­ها را جایگزین کند. نظارت دقیق بر شاخص­های مشکلات می­تواند خدمات بدون وقفه به تجهیزات و تاسیسات، و در بسیاری از موارد، یک خط پایین سالم­تر را تضمین کند.

خوشبختانه، بسیاری از یو پی اس های جدیدتر سیستم­های مانیتورینگ پیشرفته­ای دارند که وضعیت سیستم را از نظر مواردی مانند ولتاژ سیستم، زمان پشتیبانی باتری، و برنامه تست باتری را ارائه می­دهد. اطلاعات دیگر مانیتور شده توسط سیستم شامل اینکه آیا یو پی اس ، باتری را کنترل می­کند، قدرت ابزار و یا گذرگاه فرعی تعمیر و نگهداری می­شود.

بسیاری از سیستم­ها می­توانند در صورت رخداد یک مشکل، از راه دور به تکنسین هشدار دهند. این اطلاعات به خصوص در مواقعی که تکنسین در محل نیست و یا از راه دور بر تأسیسات نظارت می­کند، مفید است. برخی یوپی اس ها حتی می­توانند به صورت کنترل شده هنگام هشدار شارژ کم باتری، کامپیوترهای متصل به شبکه را خاموش کنند.

تکنسین­ها همچنین باید تجهیزات فیزیکی را به صورت فصلی، نیمه سالانه و یا سالانه، با استفاده از یک لیست خاص از اقلام آزمایش کنند.

برنامه نگهداری یو پی اس باید شامل موارد زیر شود:

  • بازرسی بصری پوشش و بدتر شدن باتری و قطعات عایق
  • تمیز کردن و جاروی محوطه
  • نظارت بر درجه حرارت و رطوبت محفظه
  • انجام اسکن حرارت، که می­تواند نقاط داغ که اغلب اولین نشانه­ی شکست جزء هستند را نشان دهد
  • تست دیگر اجزای سیستم الکتریکی، مانند سوئیچ­های انتقال، قطع کننده­ی مدار، و گذرگاه فرعی تعمیر و نگهداری


:: بازدید از این مطلب : 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : دو شنبه 14 دی 1394
.

معرفی شرکت power :

شرکت power تایوان ،سازنده و طراح مجموعه ای از یو پی اس ها و منابع تغذیه بدون وقفه و همچنین دستگاه های کنترل توان که برای  زیرساخت‌ های مخابراتی ، صنعتی ، اداری ، خانگی و مراکز داده (Data Center ) ها مورد استفاده قرار می گیرد.شرکت POWER  تایوان در سال ۱۹۸۵ تأسیس و هم اکنون یکی از برندهای خیلی معتبر در تولید یو پی‌ اس و همچنین دستگاه‌ های کنترل توان می باشد .

power تایوان تشکیل شده از متخصص ترین کارکنان و کارمندان با هدف کارگروهی برای طراحی باکیفیت ترین و بهترین محصولات کار خود راشروع و ادامه می دهد.شرکت power با دارا بودن هزارو پانصد نفر تکنسین در تمام دنیا  کشور هایی مانند (تایوان و چین) و همچنین فعالیت در بازارهای اروپا ،امریکا و اسیا خدمت بزرگی به مشتریان خود کرده است.از جمله ویژگی‌ های منحصر بفرد محصولات تولید شده در شرکت power ، ارائه محصولات با کیفیت بالا و دارای استاندارد می‌باشد. این شرکت باوجود ساخت یوپی‌ اس ، همچنین در زمینه تولید فیلتر توان active ، اینورتر های فتوولتائیک و سیستم‌ های نمایش باتری  نیز می‌باشد.

اکثر محصولات شرکت پاور بیشتر آزمایش های ایمنی (TCL، CE، UL، CB، و VDE )را سپری کرده‌ اند . کمپانی power  در سال‌های آتی با توسعه و تحقیق در زمینه انرژی های تجدید پذیر محصولاتی همچون اینورتر های خورشیدی را به بازار عرضه نموده است.شرکت power 2کارخانه گسترده در کشور تایوان و همچنین ۱ کارخانه بزرگ در چین را دارا می باشد.

این شرکت با اهمیت دادن به مسئله کیفیت در محصولات خود توانسته است گواهینامه‌ های استاندارد زیر را کسب کند:

  • مدیریت کیفیت iSO9001:2008
  •  استاندارد مدیریت محیط زیست iSO14001


:: برچسب‌ها: یو پی اس برای کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : دو شنبه 14 دی 1394
.

معرفی شرکت:

شرکت یو پی اس MGE یا همان Merlin Green Electric که سازنده دستگاه های یوپی اس با توان بالا بود توسط شرکت Schneider Electric  خریداری گردید و محصولات این شرکت در حال حاضر با نام های تجاری MGE Galaxy  ارائه میگردد .شرکت MGE  با داشتن تکنولوژی منحصر به فرد خود هم در زمینه نرم افزاری و هم سخت افزاری در سال های اخیر توانسته است اصالت برند خود و جایگاهش را در بازار حفظ نماید اکثر تولیدات این شرکت در توان های بالا ارائه میگردد و راهکار های مناسبی را برای سیستم های مخابراتی بیمارستانی و اداری و صنعتی ارائه نموده است .



:: برچسب‌ها: کامپیوتر , برق , یوپی اس , باتری ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : دو شنبه 14 دی 1394
.
اینورتر چیست
افت در منبع تغذیه‌ ی برق اصلی یا خط نیرو باعث وقفه در مسیرهای روزانه می‌شود مخصوصاً در این دوره جدید کهتجهیزات الکتریکی به صورت وسیعی کاربرد دارند. این مسئله، بدتر هم می‌شود وقتی از کامپیوتر استفاده می‌شود و داده‌های ذخیره شده موقع قطعی خط نیرو از میان خواهند رفت. این می‌تواند روی عملکرد کامپیوتر هم تأثیر داشته باشد، به عوض اینکه باعث ضرر و زیان به شرکت و پرسنل آن شود. از میان رفتن داده‌های ذخیره نشده به معنای اتلاف زمان، انرژی و پول هزینه شده می‌باشد. اگر تجهیزاتی وجود داشته باشند که زمان کمی برای ذخیره داده‌ها توسط کاربر بعد از قطع منبع تغذیه‌ی نیرو بدهند، خیلی خوب خواهد شد. باتری یک وسیله جایگزین می‌باشد، اما اکثر تجهیزات از ولتاژهای ac استفاده می‌کنند.
بنابراین، یک مبدل برای حل این مشکل طراحی شده است. مدار مبدل، ولتاژ dc باتری را به ولتاژ ac تبدیل خواهد کرد( اینورتر ) تا ولتاژ ac در تجهیزات الکتریکی مورد استفاده قرار گیرد. ترکیب باتری و مدار مبدل واحدی از منبع تغذیه‌ی برق بدون وقفه خواهد شد.

۱-سنکرون و Stand-alone:

این نوع مبدل ها،مبدل های موج سینوسی جامعی هستند که در یک زمان بصورت سنکرون و Stand-alone عمل می کنند. این مبدل ها در حالت معمولی از یک طرف میتوانند به باطری خطوط قدرت و ژنراتور پشتیبان و از طرف دیگر به مجموعه ی بار خانگی  متصل شوند .
موقعی که باتری شارژ است، برق AC مورد نیاز از باتری تامین می گردد. درصورتیکه اگر باتری در حالت د شارژ قرار بگیرد، مبدل برق مورد قبول را از طریق خطوط برق شبکه تامین می کند و همزمان باطری ها را شارژ میکند. اگر باطری از طریق منابع دیگر از قبیل PV باد و یا ژنراتور برق ابی شارژش تکمیل شده باشد ،اضافه برق تولیدی به شبکه برق سراسری فروخته می‌شود .در این حالت ممکن اگر شبکه سراسری قطع می شود ،مبدل می تواند همچنان به وظیفه خود عمل کرده و بارهای حساس را پشتیبانی کند.
اگر ژنراتور در حالت Stand by نیز کار کند، می‌ تواند برق مورد نیاز بار را تامین کند .در این حالت مبدل و ژنراتور سنکرون می گردند.

شکل موج
عامل دیگری برای انتخاب نوع مبدل، شکل موج خروجی اینورتر می باشد. مبدل یکی از سه شکل موج اصلی را تولید می نماید :

  • موج مربعی اصلاح شده
  • موج مربعی
  • موج سینوسی کامل

برق شبکه سراسری بطور موج سینوسی کامل تولید میشود.

مبدل های مربعی دارای بالاترین راندمان و کمترین قیمت می باشند و اصولا فروخته نمیشوند. و معمولا فروخته نمی شوند.

۲-مبدل‌‌ های سنکرون :

عملکرد مبدل‌های سنکرون تبدیل برق DC به AC جهت شکبه تغذیه به شبکه است. یک سیستم قدرت با این نوع مبدل جهت ذخیره انرژِی به جای باتری از شبکه سراسری برق استفاده می نماید. هنگام تابش خورشید برق تولیدی توسط PV تامین می شود. اگر PV ها برق بیشتری تولید کنند، این برق اضافی به شرکت‌ برق فروخته می‌شود و در صورتیکه برق تولید شده از PV ها از مقدار نیاز کمتر باشد،مابه تفاوت از طریق شرکت برق تأمین می‌شود.
این سیستم ها در مناطقی که به شیبکه دسترسی دارند مناسب است،چراکه نیازی به تعویض و نگهداری باتری ها وجود ندارد.
در حال حاضر و با توجه به قیمت های فعلی برق ،این سیستم ها دارای صرفه اقتصادی نمی باشند. در گذشتهاینورتر ها تنها در کنار شبکه سراسری قادر به فعالیت بودند.

۳-مبدل‌ های Stand-alone:

نحوه کار این مبدل ها به گونه ای می باشد که برق DC اندوخته شده در باطری را به برق AC لازم تعویض می‌کنند.
گزینش مبدل بر اساس بیشترین بارو بیشترین اندازه صاعقه ،ولتاژ ورودی باطری ،ولتاژ خروجی مورد نیاز  و ویژگی های دیگر انجام می شود. مبدل‌ های مورد نیاز برای فکس و نوت بوک از ۱۰۰ وات و برای ماشین‌ ها تا ۸۰۰۰ وات  برای  مکان های مسکونی (خانه ها) یا فعالیت‌ ها ی تجاری کوچک می باشند.
حجم مبدل‌ ها براندازه ماکسیمم توان خروجی در حالت کار پیاپی بر اورد می شود .این توان باید از وات معادل کل بارهای AC که در ان واحد کار می کنند ،زیادتر باشد. اگر تعداد و اندازه بارهای AC تحت کنترل قرار گیرد اندازه مبدل می‌تواند کوچک‌تر انتخاب شود.
توان(وات) بارهای AC را میتوان با توجه به برچسب بر روی انها و یا از کتابچه راهنمای آن به دست اورد.

 

مشکلات ناشی از مبدل‌ها:

مدارهای الکترونیکی درون مبدل‌ ها ممکن است مشکلات زیادی ایجاد نمایند که از جمله ایجاد نویز در تلویزیون ، تلفن ، رادیو و تجهیزات صوتی دیگر است. مبدل‌ های موج سینوسی این مشکلات را به حداقل میزان ممکن می رسانند.
اگر در این حالت مبدل را تا اندازه ممکن به باتری نزدیک کنیم و یا کابل‌ هایی که باطری و مبدل را به هم وصل می‌کنند را دورهم حلقه بزنیم ،میتوانیم تاثیرات اختلال ها را خیلی کم کنیم.
همه ی مبدل‌ ها روی رادیو AM مشکلات و اختلالاتی ایجاد میکنند.



:: برچسب‌ها: باتری , یوپی اس , کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : دو شنبه 14 دی 1394
.

منبع تغذیه بدون وقفه و بررسی یو پی اس

اگر مانند بسیاری دیگر از مکان‌ها درجایی قرار دارید که از محدودیت جریان برق برخوردار است، تا جایی که می‌توانید از آن استفاده می‌کنید. در این مقاله به کارایی انرژی یو پی اس (منبع تغذیه بدون وقفه) پرداخته است.

اغلب اوقات، ما مراکزی را برای داده‌ها طراحی کرده و بر میزان مصرف برق در یک دستگاه نظارت می‌کنیم. این می‌تواند ناشی از یک آرایه ذخیره‌سازی و یا یک سرور در بسیاری از موارد باشد. گاهی اوقات ما واحدهای توزیع برق را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم ؛ اما آیا تابه‌حال نگاهی از نزدیک به یوپی اس (منبع تغذیه بدون وقفه) داشته‌ایم؟ احتمالاً، اگر ما نسبت به مصرف برق مرکز داده آگاه باشیم، به کارایی آن پی می‌بریم. اخیراً نوشته‌ای از تروی میلر مرا به فکر در مورد این موضوع وادار کرد.

منطق در اینجا این است که اگر واحد یو پی اس بسیار کارآمد است، امکان کاهش منابع حاشیه‌ای (انسانی و اقتصادی) مرتبط با حفظ نیرو (انرژی) وجود دارد؛ و این امر حاکی از آن است که امروزه پیشرفت کمی در زمینهٔ مراکز داده محدود به نیروی برق (انرژی و فضا) موردنیاز است.واقعیت این است که در حال حاضر، تمام دستگاه‌های یوپی اس به‌طور یکسان تولید نشده‌اند.

انواع یو پی اس ها عبارتند از :

  • VFD (یو پی ‌اس تعامل بین خطوط)
  • VI (ولتاژ مستقل)
  • VFI (تبدیل مضاعف آنلاین)

 این سه نوع یو پی اس اخیراً توسط مجریان انجمن ارتباطات پیشرو در فضای یو پی اس معرفی‌شده‌اند.تنشی رقابتی در مورد این موضوع وجود دارد و این واقعیت که تمام دستگاه‌ها به‌طور یکسان تولید نشده‌اند، حائز اهمیت است. یو پی اس از نوع تبدیل مضاعف آنلاین به دلیل دریافت برق متناوب، شارژ باتری مانند جریان مستقیم، و تبدیل نیروی باتری به جریان متناوب برای مصرف دستگاه‌ها، برای بسیاری در ارجحیت قرار دارد.

به همین ترتیب، در صورت اتلاف نیرو، وقفه‌ای به وجود نخواهد آمد، زیرا مرحله دوم از باتری دست‌نخورده است.درواقع، برای برخی از دستگاه‌های الکترونیکی در مرکز داده ممکن است نوع خاصی از یو پی اس مثلاً تبدیل مضاعف آنلاین لازم باشد. بنا به تجربه، من سیستم مخابراتی داشتم که مستلزم تبدیل انرژی (نیرو) بود.

سیستم مذکور، پست‌های صوتی را برای دفتر من ارائه می‌کرد و بنا به دلایلی، تشخیص نوسانات عادی برق در صورت تغییر جریان یوپی اس از جریان متناوب به باتری از حساسیت زیادی برخوردار بود. ممکن است سایر سیستم‌های حساس، طبق تجربه من مستلزم به تهویه برق باشند.

من در حقیقت، تجهیزاتی را برای تهویه برق در مقابل واحد یو پی اس قراردادم. این وسیله نیرویی بسیار تمیز و قابل‌اطمینان تأمین کرده و درعین‌حال مستلزم سربار باقدرت بالا برای انجام آن است.

لازم است پی به بزرگی و کوچکی دستگاه‌ها در مرکز داده ببرید. همچنین کاربرد دستگاه‌های یو پی اس با کارایی بالا باارزش است چراکه برخی از لوازم یا تجهیزات با تعامل بین خطوط و برخی دیگر با تبدیل مضاعف آنلاین کار می‌کنند. همچنین در صورت نیاز می‌توانید از طریق یو پی اس به کارایی یا بهره‌وری بیشتر نیروی برق دست‌یابید.



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : یحیی
ت : دو شنبه 14 دی 1394
.
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی